Bank Pekao SA jako pierwszy w Polsce uruchomił pilotaż usługi płatności mobilnych w wybranych urzędach. Dzięki aplikacji PeoPay za wydanie np. prawa jazdy, mapy geodezyjnej, czy rejestrację pojazdu zapłacimy znacznie szybciej i wygodniej. Nie trzeba będzie dodatkowo iść do okienka kasowego, gdyż opłaty urzędowe będzie można uiścić za pomocą telefonu, bezpośrednio u urzędnika, który zajmuje się naszą sprawą.
W wyniku współpracy Banku Pekao, Krajowej Izby Rozliczeniowej SA oraz administracji publicznej w ostatnim tygodniu września w wybranych urzędach została uruchomiona usługa Webpos Paybynet, przy pomocy której użytkownicy aplikacji PeoPay mogą szybko i wygodnie dokonywać tam płatności.
Bank Pekao jako pierwszy zaoferował swoim klientom możliwość płacenia w administracji publicznej za pomocą smartfona. Dzięki takiemu rozwiązaniu w urzędach możemy spędzić o wiele mniej czasu. Do tej pory, jeśli chcieliśmy na przykład złożyć wniosek o wydanie dokumentów, konieczne było podjęcie kilku kroków. Najpierw trzeba było czekać na wizytę u odpowiedniego urzędnika, potem skierować się do kasy, aby uiścić opłatę za daną czynność, a następnie wrócić z dowodem wpłaty w celu dokończenia składania wniosku. Teraz cały proces stanie się o wiele prostszy.
W celu dokonania płatności wystarczy podać obsługującemu nas urzędnikowi numer telefonu, a ten, korzystając z systemu Webpos Paybynet dostarczanego przez Krajową Izbę Rozliczeniową SA, wyśle bezpośrednio do aplikacji PeoPay prośbę o akceptację płatności, którą klient musi zatwierdzić przy pomocy kodu ePIN. Cały proces płacenia zajmuje kilkanaście sekund i w większości przypadków będzie odbywał się przy jednym stanowisku, co znacznie przyśpieszy obsługę.
Na początek usługa PeoPay będzie dostępna w wybranych urzędach w Polsce. W pierwszym tygodniu pilotażu płatności telefonem zostaną uruchomione zarówno w dużych miastach – Białymstoku, Szczecinie czy Poznaniu, jak i mniejszych ośrodkach, takich jak UM Wołomin, powiat olkuski i lubliniecki. Kolejne urzędy będą dołączały sukcesywnie w kolejnych tygodniach.
- Tworząc PeoPay, dążyliśmy do tego, by zapewnić naszym klientom maksymalną wygodę i szybkość podczas wykonywania transakcji płatniczych. Wprowadzenie tej usługi do polskich urzędów i umożliwienie klientom dokonywania płatności bezpośrednio u urzędnika, który zajmuje się ich sprawą, jest zgodny z tym zamysłem. To także kolejny krok do popularyzacji systemu płatności mobilnych w Polsce. Sądzimy, że PeoPay może cieszyć się powodzeniem zwłaszcza wśród mieszkańców mniejszych miejscowości, gdzie nie zawsze w pobliżu urzędu można znaleźć bankomat i wypłacić gotówkę. Wtedy idealnym rozwiązaniem jest właśnie skorzystanie z naszej aplikacji –powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor Biura Projektów Strategicznych Banku Pekao SA.
- Wykorzystanie dostarczanego przez KIR systemu płatności internetowych wraz z modułem WebPOS Paybynet pozwala na udostępnienie nowej usługi klientom urzędów w sposób, który jest w pełni zgodny ze specyfiką funkcjonowania administracji publicznej. To rozwiązanie nie tylko łatwe do wdrożenia, ale także gwarantujące bezpośredniość płatności i optymalizację kosztów transakcyjnych – dodał Artur Wojtczuk, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR.
Za pomocą aplikacji PeoPay dokonamy transakcji bezgotówkowych we wszystkich terminalach zbliżeniowych kraju (ponad 400 tys. terminali czyli ponad 80% wszystkich punktów) oraz w blisko 4 milionach terminali za granicą. Płacić zbliżeniowo przy pomocy PeoPay można nawet jeśli nie mamy dostępu do Internetu – wystarczy odblokować telefon i zapłacić tak samo jak zwykłą kartą zbliżeniową. Aplikacją można płacić też w większości polskich sklepów internetowych, skanując kod QR, bez konieczności logowania się do bankowości internetowej. PeoPay jest dostępny dla użytkowników wszystkich najpopularniejszych systemach operacyjnych – Android, iOS oraz Windows Phone.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/uzytkownicy-peopay-omina-kolejki-do-kasy-urzedu